
Darujte komornú hudbu
Darujte hudbu, ktorá osloví dušu. Poukážka na koncerty festivalu Konvergencie prináša krásne chvíle s komornou hudbou – ideálny darček pre tých, ktorí si vážia kultúru, slobodu a umenie.Poukážku je možné využiť na nákup vstupeniek na koncerty festivalu Konvergencie 2025 a CD / LP z nášho e-shopu podľa vlastného výberu po celý rok.//Tlačené darčekové poukážky je možné zakúpiť na našich koncertoch.//>> Prezrieť si e-shop//#Konvergencie2025

Permanentka Konvergencie 2025
Bratislava 13 – 28/03/2025 KONVERGENCIE 2025 PRÍBEHY/STORIES „Hudba a krása majú zmysel zvlášť v dobách neistoty.“ Jozef Lupták „Súčasťou počúvania hudby sú vždy ozveny nášho sveta; spája sa s fragmentmi jazyka, obrazmi, spomienkami a fantáziami, ktoré akúkoľvek hudbu umiestňujú do reality, o ktorej nám tvrdili, že hudba stojí mimo nej...“ Lawrence Kramer (Why Classical Music Still Matters) „Recitál jedného hudobníka je veľmi intímnym a silným spojením hudby, umelca a publika. Neboli by to však Konvergencie, keby v závere viacerých koncertov nevznikli prekvapujúce prepojenia,“ hovorí umelecký riaditeľ festivalu Konvergencie, violončelista Jozef Lupták. Konvergencie prinesú v marci 2025 osem hudobných večerov, počas ktorých zaznie v Moyzesovej sieni dvanásť netradičných sólových recitálov. Vystúpia na nich virtuózny izraelský mandolinista Avi Avital, nominovaný na cenu Grammy, estónska hráčka na kanneli Anna-Liisa Eller či výnimoční nórski umelci: jazzový kontrabasista Steinar Raknes a hráč na hardangerských husliach Nils Økland. Medzi „neklasické“ recitály patrí aj program nadžánrového gitaristu Daniela Salontaya zo skupiny Longital. Na festivale bude debutovať vlastnou kompozíciou excelentný slovenský huslista Milan Paľa. Premiéry diel slovenských skladateľov a autorská tvorba budú tiež súčasťou koncertu akordeonistu Borisa Lenka. V rámci festivalových večerov vystúpi s dielami V. Godára (vrátane premiéry novej skladby) a J. S. Bacha aj violončelista Jozef Lupták. Festival Konvergencie vyvrcholí uvedením kompletných klavírnych sonát Sergeja Prokofieva (1891 – 1953) v interpretácii uznávaného fínskeho klaviristu Olliho Mustonena, ktorý minulý rok zaujal bratislavské publikum nekonvenčnými interpretáciami Mozartovej hudby. Špeciálnym hosťom festivalu bude Prokofievov vnuk, skladateľ a hudobník Gabriel Prokofiev, ktorý sa v Bratislave predstaví ako autor i interpret. Marcové Konvergencie budú mozaikou príbehov, príbehov autorov, diel či umelcov, ktorí ich budú hrať. Príbehov, ktoré možno zdieľať a stať sa ich súčasťou. Aktuálny ročník Konvergencií otvorí 13. marca 2025 vo Veľkom evanjelickom kostole v Bratislave večer s kňazom, teológom a filozofom Tomášom Halíkom a kazateľom, spisovateľom a výtvarníkom Danielom Pastirčákom. Ich myšlienky prepoja hudobné vstupy Pjoniho, Jozefa Luptáka a organistu Jána Vladimíra Michalka. Vzácnou hostkou podujatia bude bývalá prezidentka Zuzana Čaputová.Program13/3/2025 / Veľký evanjelický kostol / 19:00 Čo sa to tu deje? Tomáš HALÍK (CZ), Daniel PASTIRČÁK, slovo Jozef LUPTÁK, violončelo J. V. MICHALKO, organ PJONI, elektronika20/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00RAKNES – SALONTAYSteinar RAKNES (NO), kontrabas, looper, elektronika/double bass, looper, electronicsskladby a piesne z albumov Stillhouse, Chasing the real things a On the road/music from albums Stillhouse, Chasing the Real Things and On the Road Daniel SALONTAY, gitary/guitars Zaobraz, multimediálny projekt inšpirovaný výtvarnou tvorbou A. Salontaya/multimedia project inspired by artworks of A. Salontay21/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 ØKLAND – LENKONils ØKLAND (NO), hardangerské husle, viola d’amore/Hardanger fiddle, viola d‘amore improvizácie inšpirované tradičnou nórskou hudbou a kompozície z albumu Monograph/improvisations based on traditional Norwegian music and compositions from the album Monograph Boris LENKO, akordeón, bandoneón, klavír/accordion, bandoneon, piano P. Zagar, M. Železňák, M. Piaček, B. Lenko (premiéry/premieres)22/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 PAĽA – ELLERMilan PAĽA, husle /violin M. Paľa: Objekty (Amfisbain-symfónia pre sólové husle) / Objects (Amfisbain-Symphony for violin solo) Anna-Liisa ELLER (EE), kannel W. Byrd, J. H. Kapsberger, J. Dowland, H. Tulve, G. Frescobaldi, D. Kellner, J. S. Bach, G. Z. Romano, T. Hume, A. Mudarra, J.-Ph. Rameau23/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00AVITAL – LUPTÁKAvi AVITAL (IL), mandolína/mandolinJ. S. Bach, E. Bloch, G. SollimaJozef LUPTÁK, violončelo/cello J. S. Bach, V. Godár26/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 PROKOFIEV – MUSTONENGabriel PROKOFIEV (UK), elektronika/electronics Olli MUSTONEN (FI), klavír/piano S. Prokofiev, G. Prokofiev 27/3 – 28/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 SERGEJ PROKOFIEV: KOMPLETNÉ KLAVÍRNE SONÁTYOlli MUSTONEN (FI), klavír/piano S. Prokofiev: klavírne sonáty č. 1 – 9/complete piano sonatas 27/3/2025Sonáta č. 4 c mol, op. 29 Sonáta č. 2 d mol, op. 14 Sonáta č. 9 C dur, op. 103 Sonáta č. 6 A dur, op. 8228/3/2025Sonáta č. 5 C dur, op. 38 Sonáta č. 8 B dur, op. 84 Sonáta č. 1 f mol, op. 1Sonáta č. 3 a mol, op. 28 Sonáta č. 7 B dur, op. 83Zmena programu a účinkujúcich vyhradená.Viac informácií o festivale na www.konvergencie.skFestivalová permanentka platí na všetky koncerty festivalu Konvergencie 2025 v marci v Bratislave. Zakúpenú vstupenku zameníte pri prvom Vašom koncerte za kartičku, ktorá Vás bude oprávňovať k vstupu na koncerty.Dostanete tiež náš festivalový bulletin a CD podľa vášho výberu.

Konvergencie 2025 / PROKOFIEV – MUSTONEN
26/3/2025 / Moyzesova sieň / Moyzes Hall 19:00Predkoncertné rozhovory / pre-concert talks 18:00moderuje hudobný publicista a redaktor Denníka N / discussion moderator Oliver RehákOlli MUSTONEN (FI), klavír/pianoS. Prokofiev, G. Prokofiev Gabriel PROKOFIEV (UK), elektronika/electronicsHOWL!, Strange Blooms„Nemali by sme zabúdať hľadieť za hranice nášho umenia.“ Gabriel PROKOFIEVŠpeciálnym hosťom medzinárodného festivalu komornej hudby Konvergencie bude vnuk Sergeja Prokofieva, producent, DJ a skladateľ elektronickej hudby Gabriel Prokofiev. Na šiestom z konvergenčných večerov sa v Moyzesovej sieni predstaví vlastnou tvorbou, ktorú doplnia hudobné miniatúry z Prokofievovho albumu Hudba pre deti, op. 65 v interpretácii Olliho Mustonena. Skladbičky vznikli, keď bol otec Gabriela Prokofieva chlapcom a sú úzko spojené s rodinnou históriou. Elektronické kompozície Strange Blooms a Howl! boli inšpirované súčasným tancom. Skladba Strange Blooms vznikla pre tanečníčku Shobanu Jeyasingh, Howl! pre amerického choreografa Maurica Causeya. Obidve diela spája zvuk klávesového nástroja. Strange Blooms je remixom čembala z barokovej kompozície Louisa Couperina La Complaignante, spracovaného technikou granulárnej syntézy. Howl! je výsledkom práce so zvukom legendárneho syntetizátora Arp Odyssey zo 70. rokov, ktorý je vrstvený, samplovaný a filtrovaný. Kompozície sú oslavou hybridity a syntézy organického a mechanického, starého i nového, pre nové zajtrajšky. EN “Musical genres shouldn’t exist in isolation, and I think it’s so important to be aware of what is happening outside your field, and be open to other influences.” Gabriel PROKOFIEVSpecial guests of the international chamber music festival Convergence will be Sergei Prokofiev's grandson, producer, DJ and composer of electronic music Gabriel Prokofiev. On the sixth of the Konvergencie evenings, he will present his works in the Moyzes Hall, accompanied by musical miniatures from Prokofiev's album Music for Children, Op. 65, interpreted by Olli Mustonen. The pieces were written when Gabriel Prokofiev's father was a boy and are closely linked to family history. The electronic compositions Strange Blooms and Howl! were inspired by contemporary dance. Strange Blooms was composed for dancer Shobana Jeyasingh, and Howl! for American choreographer Maurice Causey. Both works are connected by the sound of a keyboard instrument. Strange Blooms is a harpsichord remix of Louis Couperin's baroque composition La Complaignante, processed using the granular synthesis technique. Howl! is the result of working with the sound of the legendary 1970s Arp Odyssey synthesizer, which is layered, sampled and filtered. The compositions are a celebration of hybridity and the synthesis of the organic and the mechanical, old and new, for new tomorrows.ProgramSergej PROKOFIEV (1891 – 1953)Hudba pre deti, op. 65/Music for children, op. 65 (1935)Gabriel PROKOFIEV (1975)Suita pre klavír/Suite for piano (svetová premiéra/world premiere)Gabriel PROKOFIEVHOWL! (slovenská premiéra/Slovak premiere) Strange Blooms (slovenská premiéra/Slovak premiere)La Complaignante feat. Jane ChapmanGabriel PROKOFIEV (elektronika, UK) – skladateľ s inovatívnym prístupom k súčasnej klasickej hudbe, ktorý paralelne rozvíja aj kariéru ako producent rôznych žánrov (dance, grime, elektro, hip-hop). Študoval elektroakustickú kompozíciu pod vedením J. Harrisona v Birminghame a kompozíciu u A. Fielda a R. Marsha. Je autorom veľkého množstva orchestrálnych a komorných diel, skomponoval sedem koncertov (tri s gramofónom ako sólovým nástrojom), i množstvo elektronických skladieb, v ktorých často kombinuje syntetizátory a sample s klasickým inštrumentárom. Jeho diela uviedli orchestre ako Seattle Symphony, Detroit Symphony, Petrohradská filharmónia, Moskovský štátny symfonický orchester, BBC Philharmonic, MDR Leipzig, Copenhagen Phil, Luxembourg Philharmonique, Buenos Aires Filharmonica, Porto Symphony a Real Orquesta de Sevilla. Spolupracuje s tanečníkmi a súbormi ako Stuttgarter Ballet, Rambert Dance, Bern Ballet, S. Jeyasinghová, Birmingham Royal Ballet, Alexander Whitley Dance a Gandini Juggling. V roku 2019 mala v Regensburgu premiéru jeho prvá celovečerná opera Elizabetta. Je tiež kurátorom podujatí, producentom a zakladateľom vydavateľstva Nonclassical a klubovej noci, ktorá sa stala domovom pre množstvo umelcov, ktorí sa vymykajú konvenciám. Vďaka aktivitám Nonclassical sa stal jedným z popredných propagátorov klasickej hudby na netradičných miestach – pravidelne vystupuje v nočných kluboch a na festivaloch elektronickej hudby vo východnom Londýne, často ako DJ a robí živé remixy práve predvádzaných diel. Jeho diela vydávajú vydavateľstvá Faber Music a Mute Song. Žije v Hackney v Londýne s manželkou a deťmi. / gabrielprokofiev.comOlli MUSTONEN (klavír, FI) – všestrannosť fínskeho umelca pripomína veľkých majstrov ako Rachmaninov, Busoni alebo Enescu, ktorí boli interpretmi, dirigentmi i skladateľmi zároveň. Rodák z Helsínk sa od detstva venoval hre na čembale, neskôr študoval klavír a kompozíciu. Medzi jeho pedagógov patrili R. Gothoni, E. Heinonen a E. Rautavaara. Ako sólista spolupracoval s najvýznamnejšími symfonickými orchestrami v Berlíne, Paríži, Londýne, New Yorku, Chicagu, Clevelande, Amsterdame, Viedni, Prahe či Jeruzaleme. V roku 2019 bola O. Mustonenovi udelená prestížna Hindemithova cena, je tiež držiteľom viacerých národných cien za zásluhy v umení. V rokoch 2021 – 2023 pôsobil ako šéfdirigent Filharmónie v Turku, je tiež hlavným hosťujúcim dirigentom Laponského komorného orchestra. Na obidvoch postoch diriguje orchestrálne koncerty, uvádza komornú hudbu i sólové recitály. Je zakladateľom Helsinki Festival Orchestra, s ktorým absolvoval turné v Európe, Japonsku a Číne, bol rezidenčným umelcom orchestra Camerata Zürich. Popri kariére klaviristu a dirigenta sa intenzívne venuje komponovaniu. Fínsky národný epos Kalevala ho inšpiroval k vytvoreniu Symfónie č. 3 „Taivaanvalot“ pre tenor, violončelo a klavír, ktorú uviedol v Londýne, Amsterdame a Hongkongu spolu s I. Bostridgeom a dlhoročným komorným partnerom S. Isserlisom. Dielo vyšlo spolu so Symfóniou č. 2 „Johannes Angelos“ vo vydavateľstve Ondine. V roku 2020 dostal od Beethovenovho domu v Bonne (Beethoven-Haus Bonn) objednávku na vytvorenie Sláčikového sexteta pri príležitosti 250. výročia skladateľovho narodenia. Medzi jeho posledné diela patrí Apoteóza in memoriam Pablo Casalas vytvorená pre Kronborg Academy a Koncert pre flautu „Sadunkertoja“ (Rozprávač príbehov). Koncert premiérovali J. Thomsen a PKF Prague Philharmonia pod vedením Mustonena na festivale Concentus Moraviae (ČR), fínska premiéra sa uskutoční s Jyväskylä Sinfonia na jar 2025. Jeho Koncert pre husle s orchester „Larin Paraske“ mal premiéru vo Fínsku s huslistkou E. Vähälä a Symfonickým orchestrom Fínskeho rozhlasu (dir. N. Collon) v Deň nezávislosti Fínska. V jeho rozsiahlej diskografii patrí významné miesto CD s dielami Šostakoviča a Alkana, ktoré získali ceny Edison a Gramophone. Medzi ostatné nahrávky patria klavírne koncerty Beethovena a Prokofieva so Symfonickým orchestrom Fínskeho rozhlasu pod taktovkou H. Lintu. Spolupracuje tiež s Helsinskou filharmóniou a Sinfoniou Lahti, s ktorou vydal v roku 2023 album s Klavírnymi koncertmi č. 3 (Rautavaara, Martinů) pod taktovkou D. Stasevskej. Ako sólista vystúpil v Carnegie Hall, Symphony Center Chicago, na Ďagilevovom festivale v Perme, v New York Zankel Hall, Sydney Opera House, na Dresdner Musikfestspiele a festivale v Lockenhause. Jason YAP (tanec, MY) – pochádza z Malajzie, žil a študoval v Hongkongu. Od septembra 2019 je členom umeleckého súboru Tanečného Divadla Štúdio tanca. Na Hongkongskej akadémii múzických umení získal bakalársky titul v odbore výtvarné umenie a ukončil ho s vyznamenaním v odbore súčasný tanec. V roku 2017 Jason vytvoril svoj choreografický debut s názvom Kill Your Darlings. Inicioval vznik interdisciplinárneho umeleckého tímu STAGE Creators Collective. Od roku 2019 má tanečný podcast The Background Dancer.//Trvanie koncertu 120 min. s prestávkou//Zmena programu a účinkujúcich vyhradená.Viac informácií o festivale na www.konvergencie.sk

Konvergencie 2025 / SERGEJ PROKOFIEV: KOMPLETNÉ KLAVÍRNE SONÁTY I. / Olli Mustonen
27/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 SERGEJ PROKOFIEV: KOMPLETNÉ KLAVÍRNE SONÁTY, 1. večerOlli MUSTONEN (FI), klavír/piano „Prokofiev je pre mňa jedným z najdôležitejších a najbližších skladateľov, život bez jeho hudby si nedokážem predstaviť. Pred rokmi som začal koncertne uvádzať komplet jeho klavírnych sonát rozdelený do dvoch programov. Môže sa zdať, že ide o zážitok, ktorý je príliš intenzívny až vyčerpávajúci, a to rovnako pre klaviristu i publikum – zvlášť ak máme na mysli monumentálne diela, akými sú Šiesta, Siedma či Ôsma sonáta. No expresiu týchto skladieb vyvažuje lyrickosť Piatej a Deviatej, i stručnosť Prvej a Tretej sonáty. Prokofievova hudba je nesmierne rozmanitá, fascinujúca a emocionálna, je príbehom skladateľovho života: od Prvej sonáty pochádzajúcej zo študentských rokov po múdrosť a katarziu Deviatej sonáty.“ Olli MUSTONEN Deväť klavírnych sonát Sergeja Prokofieva (1891 – 1953) patrí k míľnikom klavírnej literatúry 20. storočia. Skladateľ, ktorý bol tiež klavírnym virtuózom, zanechal dielo, ktoré vznikalo tri desaťročia a dodnes fascinuje svojou náročnosťou i emocionálnou intenzitou. Prokofievova hudba je neodmysliteľnou súčasťou repertoáru vynikajúceho fínskeho klaviristu Olliho Mustonena. Vo svojej diskografii má nahrávky skladateľových klavírnych koncertov so Symfonickým orchestrom Fínskeho rozhlasu, ktorý diriguje Hannu Lintu i sonát, v ktorých sú jeho komornými partnermi huslista Joshua Bell a violončelista Steven Isserlis. Olli Mustonen uviedol Prokofievove klavírne sonáty v najznámejších koncertných sálach, vrátane Helsinki Music Centre, Muziekgebouw Amsterdam a londýnskej Wigmore Hall. Kritika jeho interpretácie často označuje za originálne a provokatívne. Mustonen bol hosťom Konvergencií v roku 2024, kedy zaujal bratislavské publikum nekonvenčnými interpretáciami Mozartovej hudby.EN„All my life, Prokofiev has been one of the most important, personally close and simply irreplaceable composers for me, and some years ago I have started to play his complete 9 Sonatas in two programmes. At first glance it might seem an idea that could be too intense and exhausting, both for the pianist and the audience, as one immediately thinks of the very monumental sonatas such as 6,7 or 8 and one might think the complete sonatas might simply just be too much music and sound for two evenings. However, as some of the sonatas (such as 9 and 5) are very lyrical in character and some of them (especially 1 and 3) are very short, it is possible to devise two programmes that work extremely well. All this music is so extremely varied, fascinating and touching; covering his whole life, ranging from the 1st sonata dating from the student years to the wisdom and enlightened C major of the 9th.“ Olli MUSTONEN The nine piano sonatas of Sergey Prokofiev (1891 – 1953) are among the milestones of 20th century piano literature. The composer, who was also a piano virtuoso, left behind him an oeuvre that came into being over three decades, highly demanding and emotionally intense, which is fascinating to this day. Prokofiev’s music is inseparably part of the repertoire of the outstanding Finnish pianist Olli Mustonen. His discography includes recordings of the composer’s piano concerts with the Finnish Radio Symphony Orchestra, conducted by Hannu Lintu, and of the sonatas, in which his chamber partners are the violinist Joshua Bell and the cellist Steven Isserlis. Olli Mustonen has presented Prokofiev’s piano sonatas in the most prestigious concert halls, including Helsinki Music centre, Muziekgebouw Amsterdam, and London’s Wigmore Hall. Critics have often described his performances as original and provocative. Mustonen was a guest of Konvergencie in 2024, when he captivated the Bratislava public with unconventional interpretations of Mozart’s music. Program Sergej Prokofiev (1891 – 1953)Sonáta č. 4 c mol, op. 29 / Sonata No. 4 in C Minor, Op. 29 Sonáta č. 2 d mol, op. 14 / Sonata No. 2 in D Minor, Op. 14 prestávka / intermission Sonáta č. 9 C dur, op. 103 / Sonata No. 9 in C Major, Op. 103 Sonáta č. 6 A dur, op. 82 / Sonata No. 6 in A Major, Op. 82 //Trvanie koncertu 110 min. s prestávkou//Zmena programu a účinkujúcich vyhradená.Viac informácií o festivale na www.konvergencie.sk

Konvergencie 2025 / SERGEJ PROKOFIEV: KOMPLETNÉ KLAVÍRNE SONÁTY II. / Olli Mustonen
28/3/2025 / Moyzesova sieň / 19:00 SERGEJ PROKOFIEV: KOMPLETNÉ KLAVÍRNE SONÁTY II.Olli MUSTONEN (FI), klavír/piano „Prokofiev je pre mňa jedným z najdôležitejších a najbližších skladateľov, život bez jeho hudby si nedokážem predstaviť. Pred rokmi som začal koncertne uvádzať komplet jeho klavírnych sonát rozdelený do dvoch programov. Môže sa zdať, že ide o zážitok, ktorý je príliš intenzívny až vyčerpávajúci, a to rovnako pre klaviristu i publikum – zvlášť ak máme na mysli monumentálne diela, akými sú Šiesta, Siedma či Ôsma sonáta. No expresiu týchto skladieb vyvažuje lyrickosť Piatej a Deviatej, i stručnosť Prvej a Tretej sonáty. Prokofievova hudba je nesmierne rozmanitá, fascinujúca a emocionálna, je príbehom skladateľovho života: od Prvej sonáty pochádzajúcej zo študentských rokov po múdrosť a katarziu Deviatej sonáty.“ Olli MUSTONEN Deväť klavírnych sonát Sergeja Prokofieva (1891 – 1953) patrí k míľnikom klavírnej literatúry 20. storočia. Skladateľ, ktorý bol tiež klavírnym virtuózom, zanechal dielo, ktoré vznikalo tri desaťročia a dodnes fascinuje svojou náročnosťou i emocionálnou intenzitou. Prokofievova hudba je neodmysliteľnou súčasťou repertoáru vynikajúceho fínskeho klaviristu Olliho Mustonena. Vo svojej diskografii má nahrávky skladateľových klavírnych koncertov so Symfonickým orchestrom Fínskeho rozhlasu, ktorý diriguje Hannu Lintu i sonát, v ktorých sú jeho komornými partnermi huslista Joshua Bell a violončelista Steven Isserlis. Olli Mustonen uviedol Prokofievove klavírne sonáty v najznámejších koncertných sálach, vrátane Helsinki Music Centre, Muziekgebouw Amsterdam a londýnskej Wigmore Hall. Kritika jeho interpretácie často označuje za originálne a provokatívne. Mustonen bol hosťom Konvergencií v roku 2024, kedy zaujal bratislavské publikum nekonvenčnými interpretáciami Mozartovej hudby.EN„All my life, Prokofiev has been one of the most important, personally close and simply irreplaceable composers for me, and some years ago I have started to play his complete 9 Sonatas in two programmes. At first glance it might seem an idea that could be too intense and exhausting, both for the pianist and the audience, as one immediately thinks of the very monumental sonatas such as 6,7 or 8 and one might think the complete sonatas might simply just be too much music and sound for two evenings. However, as some of the sonatas (such as 9 and 5) are very lyrical in character and some of them (especially 1 and 3) are very short, it is possible to devise two programmes that work extremely well. All this music is so extremely varied, fascinating and touching; covering his whole life, ranging from the 1st sonata dating from the student years to the wisdom and enlightened C major of the 9th.“ Olli MUSTONEN The nine piano sonatas of Sergey Prokofiev (1891 – 1953) are among the milestones of 20th century piano literature. The composer, who was also a piano virtuoso, left behind him an oeuvre that came into being over three decades, highly demanding and emotionally intense, which is fascinating to this day. Prokofiev’s music is inseparably part of the repertoire of the outstanding Finnish pianist Olli Mustonen. His discography includes recordings of the composer’s piano concerts with the Finnish Radio Symphony Orchestra, conducted by Hannu Lintu, and of the sonatas, in which his chamber partners are the violinist Joshua Bell and the cellist Steven Isserlis. Olli Mustonen has presented Prokofiev’s piano sonatas in the most prestigious concert halls, including Helsinki Music centre, Muziekgebouw Amsterdam, and London’s Wigmore Hall. Critics have often described his performances as original and provocative. Mustonen was a guest of Konvergencie in 2024, when he captivated the Bratislava public with unconventional interpretations of Mozart’s music. Program Sergej Prokofiev (1891 – 1953)Sonáta č. 5 C dur, op. 38 / Sonata No. 5 in C Major, Op. 38 Sonáta č. 8 B dur, op. 84 / Sonata No. 8 in B-flat Major, Op. 84 prestávka / intermission Sonáta č. 1 f mol, op. 1 / Sonata No. 1 in F Minor, Op. 1 Sonáta č. 3 a mol, op. 28 / Sonata No. 3 in A Minor, Op. 28Sonáta č. 7 B dur, op. 83 / Sonata No. 7 in B-flat Major, Op. 83 //Trvanie koncertu 100 min. s prestávkou.//Zmena programu a účinkujúcich vyhradená.Viac informácií o festivale na www.konvergencie.sk
Obchodník: Konvergencie – spoločnosť pre komorné umenie, o.z.
Čapkova 10, 811 04 Bratislava
IČO: 36067776