Festival Konvergencie pripravil Majstrovské kurzy a seminár s renomovanými lektormi – Robertom Cohenom, violončelistom a profesorom Royal Academy of Music v Londýne a Danielom Rowlandom, huslistom a pedagógom Royal College of Music v Londýne.
Robert COHEN, violončelista a profesor Royal Academy of Music v Londýne
Daniel ROWLAND, huslista a pedagóg Royal College of Music v Londýne
Jozef LUPTÁK, violončelista, riaditeľ festivalu Konvergencie a pedagóg na Konzervatóriu v Bratislave a Akadémii umení v Banskej Bystrici
Pri organizovaní podujatia sa riadime aktuálnymi protipandemickými opatreniami. Od 14. marca sa očakáva zrušenie obmedzení a ostane povinnosť rúšok v interiéri.
britský violončelista a dirigent patrí medzi popredných interpretov súčasnosti. Už ako 12-ročný debutoval v Royal Festival Hall v Londýne, jeho výnimočný talent usmerňoval W. Pleeth, ale tiež J. du Pré, A.Navarra či M. Rostropovič. Debutová nahrávka Elgarovho Koncertu pre violončelo, ktorú realizoval ako 19-ročný, získala niekoľko ocenení za predaj štvrť milióna platní len vo Veľkej Británii. Ďalšie ocenené nahrávky (od Bachových Suít pre sólové violončelo, cez najznámejšie violončelové koncerty až po violončelový koncert M. Feldmana) nahral pre spoločnosti EMI, SONY, Deutsche Grammophon, DECCA, Collins a i. S mimoriadnym ohlasom sa stretlo jeho naštudovanie diela Koncert „Rieka“ britskej skladateľky S.Beamish, skomponovaného pre R.Cohena a Academy St. Martin in the Fields. R.Cohen koncertoval po celom svete s renomovanými orchestrami pod taktovkou dirigentov ako C.Abbado, M. Jansons, N. Marriner, K. Masur, R. Muti, S.Rattle, M. Tilson-Thomas, O. Vänskä a i. Bol komorným partnerom osobností ako Y. Menuhin, M.Pressler, L. Kavakos, M. Quarta a K.Zimerman. So súborom Amadeus Quartet nahral Schubertovo Kvinteto pre DG. Je vyhľadávaným pedagógom a vedie interpretačné kurzy po celom svete. Pedagogicky pôsobil na Konzervatóriu v Lugane, je profesorom na Royal Academy of Music v Londýne. Do roku 2018 pôsobil ako violončelista v legendárnom Fine Arts Quartet. Je autorom viacerých populárnych rozhlasových a televíznych relácií, hrá na nástroji D. Tecchlera‚ Ex Roser‘ z roku 1723. / www.robertcohen.info
holandsko-anglický huslista, víťaz súťaží O. Backa v Concertgebouw a držiteľ Brahmsovej ceny z Baden-Badenu, sa na medzinárodnej scéne etabloval ako všestranný, komunikatívny a charizmatický umelec so zmyslom pre dobrodružstvo a repertoárom siahajúcim od Bibera a Vivaldiho k Beriovi a Ferneyhoughovi. Medzi jeho pedagógov patrili J. Repko, D. van Wely, H. Krebbers, V. Liberman, I. Oistrach a I. Gitlis. V uplynulých sezónach sa predstavil ako sólista s orchestrami od Nórska po Kapské mesto v koncertoch Beethovena, Brahmsa, Elgara, Berga, Korngolda, Weinberga, Prokofieva a Schnittkeho. Účinkoval pod taktovkou dirigentov ako H. Holliger, J. van Zweden, F. X. Roth, L. Foster alebo A. Boreyko. Má vzťah k súčasnej hudbe, v repertoári má koncerty M. Lindberga, Ph. Glassa, K. Saariaho, M. van der Aa, I. Zebeljan a R. Panufnikovej. V r. 2020 vyšla v Challenge Records jeho nahrávka Vasksovho koncertu Distant light. Intenzívne sa venuje aj komornej hudbe, bol partnerom umelcov ako I. Gitlis, H. Holliger, G. Apap, A. Fedorova, A. Lonquich, N. Gvetadze, M. Collins, N. Daniel, V. Mendelssohn, L. Vogt, A. Mesirca, W. White and E. Costello. Je častým hosťom festivalov komornej hudby (Kuhmo, Stellenbosch, Risor, Sonoro, Rio de Janeiro, Chiemgau and Osnabrück). Účinkuje v duách s klaviristkou N. Kudritskou a violončelistkou M. Bogdanović, je tiež členom ChamberJam / 45 Quintet, 12 rokov bol primáriom Brodsky Quartet. V r. 2005 založil Stift International Music Festival. Vyučuje na Royal College of Music v Londýne. Hrá na nástroji Lorenza Storioniho (Cremona 1796) sláčikom Maline, zapožičanom Dutch Instrument Foundation. (www.danielrowland.com)